Stad Zottegem op zoek naar feedback over eigen communicatie: “We willen helder, toegankelijk en relevant blijven communiceren”

De stad Zottegem organiseert een peiling naar de tevredenheid bij de inwoners rond haar communicatiekanalen.

“De voorbije jaren werd communicatie in Zottegem breed uitgerold”, klinkt het bij burgemeester Evelien De Both (N-VA). “Zo werd er niet alleen een digitale nieuwsbrief gelanceerd, maar zet de stad ook maximaal in op de socialemediakanalen Facebook en Instagram. Het meest ingrijpend was de metamorfose van het stadsmagazine. Het stadsmagazine Zoveel Zottegem zit ondertussen aan zijn derde jaargang. Het uitgelezen moment om te luisteren hoe dat magazine onthaald wordt bij de Zottegemnaar. Zoveel Zottegem is er voor elke Zottegemnaar en dat weerspiegelt in de thema’s en interviews die aan bod komen. We mogen ook zeker het bereik van een stadsmagazine niet uit het oog verliezen. Uit de lokale communicatiemonitor, uitgevoerd door Thomas More, blijkt dat meer dan 80% van de bevolking een stedelijk magazine in handen krijgt. Daarmee is het meteen het medium dat de burger het vaakst te zien krijgt. De vragenlijst bespreekt niet enkel het stadsmagazine, maar gaat ook op zoek naar de mening van de Zottegemnaar rond sociale media en de digitale nieuwsbrief. Door de mening van onze inwoners te horen, kunnen we onze communicatie aanpassen waar dat nodig blijkt. We willen helder, toegankelijk en relevant blijven communiceren. Dit onderzoek helpt ons om scherp te stellen wat werkt, wat beter kan en wat onze inwoners écht willen lezen of weten.”

De peiling vind je via deze link: zottegem.be/lezersonderzoek. Wie de vragenlijst liever niet online invult, kan bellen naar 09 364 64 65.