Zottegem – Gilde van de Orde van Sotto proeft eerste maatjes

Een dag nadat het eerste vaatje ‘Hollandse Nieuwe’ bij onze noorderburen geveild werd, kon woensdagavond in zaal De Linde naar jaarlijkse gewoonte ook de Zottegemse  Gilde van de Orde van Sotto de eerste maatjes al proeven. Samen met vertegenwoordigers van het stadsbestuur en Zottegemse ereburgers werd daarbij vastgesteld dat de maatjes dit jaar van uitstekende kwaliteit zijn. “Wat is er nu heerlijker dan op een zwoele avond genieten van verse maatjes en een fris glas wijn of een jenevertje terwijl je de banden met eigen ‘maatjes’ aanhaalt?” knipoogde gildemeester Lieven Buysse.