Terug naar de roots: Brouwerij Roman lanceert Roman-lijn

16864254_1213562348762115_8705797342687540908_n-1

Oudenaarde, 23/02/2017 – PERSBERICHT – Brouwerij Roman introduceert op 24 februari haar gloednieuwe Roman lijn. Romy Pils, Mater Witbier en Black Hole maken plaats voor Roman Pils, Roman Blanche en Roman Black Label: drie Roman bieren in een nieuwe gedaante maar met dezelfde smaak en kwaliteit. 

Brouwerij Roman wil met deze aanpassingen duidelijkheid scheppen in haar merkenstructuur en beantwoorden aan de behoeften van de hedendaagse consument, zeggen Carlo en Lode Roman. Na meer dan vijftig jaar komt er een einde aan het verhaal van de Romy Pils. Ook Mater Witbier en Black Hole ruimen het veld voor de nieuwe Roman lijn, die meer inhoudt dan enkel een nieuwe look en feel, vertelt Carlo Roman. “Met de creatie van de Roman lijn keren we terug naar onze roots. We hebben ervoor gekozen om onze drie doordrinkers te bundelen in één merk en om voortaan te communiceren vanuit diezelfde merknaam, namelijk Roman.”

Op die manier wil Brouwerij Roman duidelijkheid scheppen in haar merkenstructuur en zich beter positioneren. Daarnaast wil Brouwerij Roman met de Roman lijn voorzien in de behoeften van de hedendaagse consument. Zo is de bierdrinker van tien jaar geleden niet meer de bierliefhebber van vandaag, legt Carlo Roman uit: “ We hadden bij dit project de kans om open en vrij na te denken over de verschillende merken en hoe we in contact kunnen blijven met de hedendaagse consument die open staat voor vernieuwing. Innovatie is een deel van ons DNA en deze aanpassingen zijn daar zeker een uiting van.”

Design

De veranderingen in de merkenstructuur gaan uiteraard gepaard met een nieuwe verpakking. “Voor het ontwerp van de labels haalden we inspiratie uit ons rijke verleden”, vertelt marketing manager Thomas Lauwaert.“ De labels werden dus ontworpen zonder de authentieke Roman identiteit uit het oog te verliezen. Tegelijkertijd kijken we ook vooruit en willen we met deze verpakking onze fun-factor benadrukken. Creating pleasure since 1545 is niet voor niets onze slagzin.”

16832243_1213562378762112_6199025298768642802_n-1

Adriaen Brouwer

Ook Adriaen Brouwer mocht niet ontbreken in het hele make-over verhaal. Adriaen Brouwer is een sterk, op zichzelf staand merk en is daarom niet opgenomen in de Roman lijn. Daarnaast behoort het met zijn twee varianten, de Adriaen Brouwer Dark Gold en Adriaen Brouwer Winter Wood ook duidelijk tot de speciaalbieren. Zowel de klassieke Adriaen Brouwer als de Adriaen Brouwer Dark Gold kregen een make-over maar behouden, net zoals de Roman lijn, dezelfde fenomenale smaak en kwaliteit. Roman Waters en limonades Niet enkel de Roman bieren maar ook de Roman waters en limonades maken deel uit van het make-over project. Naast een uiterlijke transformatie – zo kregen alle waters en limonades een complete, retro-geïnspireerde restyling – is er ook een aanpassing gebeurd in de samenstelling. Zo voegt Brouwerij Roman voortaan enkel natuurlijke extracten en zuivere suikers toe om aan de unieke smaak van de traditionele limonades te komen. Daarnaast breidt het gamma aan limonades uit met de ‘Agrum light’.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

X