E énmaal kopen, tweemaal betalen. Problemen met betalingsterminals.

Carrefour verontschuldigt zich voor het ongemak


Geraardsbergen. Wegens een nationaal probleem met de betalingsterminals bij Carrefour zijn sommige transacties verkeerd doorgegaan dit weekend. Verschillende mensen melden reeds aan de redactie van Nuus dat aankopen in de winkels van Carrefour tweemaal werden aangerekend. Wie op zaterdag 24 april of zondag 25 april aankopen in de Carrefour deed en betaalde met een kredietkaart zag het bedrag tweemaal van zijn rekening gaan. volgens een medewerker van Carrefour Geraardsbergen heeft dit euvel zich in alle Carrefourfilialen in Vlaanderen voorgedaan. Volgens een medewerker is het niet aan Carrefour maar aan de betalingsterminals gelegen. Worldline – een bedrijf dat elektronische betalingen verwerkt – ontkent formeel dat het aan de basis van de storing ligt. ‘Het gaat om een appreciatiefout bij Carrefour’, laat Worldline weten.
‘Er wordt aan een oplossing gewerkt’, laat de medewerker van de supermarktketen weten. Carrefour verontschuldigt zich voor het ongemak. Het bedrijf zegt intussen dat de dubbele betalingen zullen worden geannuleerd. Dat zal ten laatste op donderdagochtend gebeuren.

Voor meer informatie kan terecht op 0483 17 03 49. De klantendienst staat u graag te woord.

Julien Borremans