Lierde vernieuwde haar gemeentelijke website.

De gemeente Lierde zette de volgende stap in haar vernieuwd communicatiebeleid met een totaal nieuwe gemeentelijke website.

Sinds vorig jaar is de gemeente Lierde gestart met een totaal vernieuwd communicatiebeleid. Naast het uitgeven van een maandelijkse nieuwsbrief, het lanceren van een gemeentelijke Facebookpagina en de vernieuwing van het gemeentelijk infomagazine “De Roepsteen” werd nu de gemeentelijke website in een nieuw modern jasje gestoken.

Vandaag werd deze nieuwe website online gezet en door Talia Lagniau van de dienst communicatie, in aanwezigheid van het college van Burgemeester en Schepenen, aan de pers voorgesteld.  

Deze nieuwe website kan, net zoals de vorige, teruggevonden worden via www.lierde.be en is toegankelijk op alle mobiele apparaten. In tegenstelling tot de vorige hopeloos verouderde website oogt de nieuwe fris, modern en is overzichtelijk. Dankzij de overzichtelijke zoekbalk op de homepagina kan men zeer gemakkelijk terugvinden wat men zoekt.

Tevens werd aan de nieuwe website ook een e-loket toegevoegd. Hierdoor kunnen de Lierdenaars vanaf nu zelf, zonder dat zij naar het gemeentehuis hoeven te komen, heel wat attesten aanvragen of bepaalde aangiftes zoals bv. een verhuis doorgeven. Natuurlijk zijn alle gemeentelijke diensten nog steeds telefonisch of op afspraak beschikbaar. In een later stadium zal aan de website ook een afspraakmodule worden toegevoegd.

“Wij hopen dat niet alleen onze inwoners maar ook niet-inwoners de weg naar onze nieuwe website vinden en hier alle informatie op terugvinden die ze nodig hebben.” zei burgemeester Jurgen Soetens (Voor Lierde).

“De website is voor het gemeentebestuur een belangrijk communicatiemiddel waarmee we de mensen willen informeren en op de hoogte houden over het reilen en zeilen van onze gemeente” voegde hij er nog aan toe.

Talia Lagniau – Dienst Communicatie