In Zwalm was er na 18u een ware stortbui. In de omgeving van Uitvaartzorg De Pauw (N415) -Beerlegemsebaan viel het water met bakken uit de lucht. Het autoverkeer was er moeilijk en dat duurde toch ruim een half uur. De Paulatemstraat in Paulatem werd eveneens omgevormd tot een rivierbedding .