De gemeenteraad van Herzele heeft de bestekken goedgekeurd voor een nieuwe reeks wegenwerken verspreid over verschillende deelgemeenten. Het gaat onder meer om overlagingen van bestaande wegen, onderhoudswerken en de aanleg van een nieuwe toplaag in de Ransbeekstraat in Sint-Antelinks.
Schepen van Openbare Werken Sabrina De Lange (CD&V) benadrukt het belang van deze investeringen: “Elk jaar voorzien we hiervoor een aanzienlijk exploitatiebudget. Goed onderhouden wegen zijn essentieel voor de verkeersveiligheid van alle weggebruikers, en zeker voor fietsers. In het kader van de nieuwe werken krijgen verschillende straten een overlaging. Zo staan onder meer de Peperstraat in Herzele, de Krommestraat in Steenhuize en de Blauwstraat in Ressegem op de planning. Daarnaast wordt de Ransbeekstraat in Sint-Antelinks aangepakt met een nieuwe toplaag. Ook verschillende betonvakken die in slechte staat zijn worden vervangen. Onder meer in de Houtemstraat, Hoogstraat en Molenstraat zullen beschadigde betonvakken vervangen worden om het rijcomfort en de veiligheid te verbeteren. Met deze investeringen willen we blijven inzetten op duurzame en veilige infrastructuur voor inwoners, fietsers en andere weggebruikers. De werken maken deel uit van een jaarlijks onderhoudsprogramma waarmee de staat van het wegennet systematisch wordt verbeterd.”







