Autoverkoop slabakt

Dalende verkoop

Of het met de klimaatbetogingen te maken heeft en alle heisa rond de vervuilende wagens is koffiedik kijken, maar de fut is er uit bij de autoverkoop.

Weinig winnaars

De eerste vier maanden van 2019 waren niet goed voor de Belgische autoverkoop. Tegenover 2018 werden in de eerste vier maanden van 2019, maar liefst 10.796 personenwagens minder verkocht. Bijna alle merken in de top 20 van de best verkopende merken gaan er op achteruit. Er zijn ook uitzonderingen met Citroën dat + 3,27 % meer verkocht, Seat kende een meer verkoop van + 3,14 % en Volvo zette een stevige remonte in tegenover 2018 met een meer verkoop van +13,7 %.  Ford en Seat blijven nagenoeg ongewijzigd. Grote verliezers zijn Audi met – 10,34 %, Mazda met – 14,40 % en Nissan zelfs met – 37,15 %. Of zouden bij Nissan de perikelen en negatieve publiciteit rond de opsluiting van topman Carlos Ghosn  daar iets mee te maken hebben ? De eerste vier maanden van 2018 werden er 220.159 personenwagens verkocht, dit verminderde dit jaar voor eenzelfde periode tot 209.363 verkochte wagens.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

X