In de week van 2 tot 5 mei werken we met de leerlingen rond talenten en zetten een bewuste bril op om de stereotypen en rolpatronen te doorbreken. Door in te zetten op eigen talenten en minder op rolpatronen worden onze leerlingen zelfzekerder over hun eigen vaardigheden en hoe ze deze kunnen oefenen.
We betrekken hier ook graag de ouders, grootouders, verzorgers en opvoeders van onze leerlingen bij. Er werd heel wat gehoor gegeven aan onze oproep om een beroep, vaardigheid of talent met onze leerlingen te delen. Er wordt gekookt, verteld, geklust, geknutseld en zo veel meer.
In het zesde leerjaar werken we ook samen met het Centrum voor Leerlingen Begeleiding (CLB). In het kader van de studiekeuze verkennen we de mogelijkheden en het aanbod. We hopen dat onze leerlingen op die manier kiezen in functie van hun interesses en niet in functie van rolpatronen of verwachtingen.
Omdat we alle lieve mensen rond onze leerlingen in de bloemetjes willen zetten , bedanken we hen met méér dan het klassieke vader- of moederdagcadeautje. Op vrijdagnamiddag sluiten we de week af met een gezellige interactieve familiewandeling en een bezoekje aan onze tearoom. De leerlingen zorgen voor een handgemaakte, kleine attentie om te overhandigen.
Na de familiewandeling en foto zoektocht kon men nagenieten in de refter met koffie en klein taartbuffet.