Afgelopen vrijdag 8 mei organiseerde het lokaal bestuur van Merelbeke-Melle een herdenkingsmoment aan het monument op het Floraplein ter gelegenheid van V-dag en de herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Tijdens de plechtigheid werd stilgestaan bij de betekenis van vrijheid, democratie en vrede, en bij de blijvende noodzaak om de herinnering aan de Tweede Wereldoorlog levend te houden. Kwamen aan het woord: Egbert Lachaert, burgemeester van Merelbeke-Melle. Katrien Aernout, archivaris van het lokaal bestuur Merelbeke-Melle. Henri Heimans, magistraat op rust en laureaat van de Prijs van de Democratie. De herdenking was toegankelijk voor alle inwoners en geïnteresseerden die samen wilden stilstaan bij het einde van de oorlog en het belang van democratische waarden vandaag. Daarna was er een bloemneerlegging aan het monument in aanwezigheid van de vaderlandslievende verenigingen. Aansluitend bood het lokaalbestuur een drankje aan op het plein.











