Commotie rond Zwalms carnaval omdat organisatie zelf de straten moet opkuisen

2961284-08d16564ae260c5e87cf05c7ac503730

Munkzwalm, 25/01/2017: Er is heel wat te doen in Munkzwalm na het carnaval van afgelopen weekend omdat de organisatie zelf de straten moet opkuisen. Mede-organisator Jean -Pierre Meulenijzer reageerde en ook de  reactie van schepen Jozef Van den Bulcke bleef niet uit.
Jean-Pierre Meulenijzer: “3 NIEUWE GEMEENTE ARBEIDERS EN EEN VROUWELIJKE CHAUFFEUR aangeworven met onmiddellijke ingang !!!!!!! Bestaat er dan geen borstelmachine meer dat den opkuis in ZWALM moet gedaan worden door de organisatie ? Weet dat ze in andere gemeenten den opkuis door de gemeente doen !!! Ken gemeenten waar ze zelfs de tent en de sabam betalen voor zulke super evenementen !!!! HIER in ZWALM is da blijkbaar niet mogelijk ????? ZET ZWALM OP DE KAART zeggen ze dan !!! Maar geen probleem , volgend jaar in oktober zullen we ook den OPKUIS DOEN !!!!!!!!! MET SPECIALE DANK AAN HET GEMEENTEBESTUUR …….. een erg mis tevreden secretaris van het ” YSEBAERT EVENT TEAM !!!!!”

2960405-71a628b37264d73d65d8d60f00f7ab85

Schepen Jozef Van den BULCKE die eveneens in de organisatie zit reageerde als volgt:

“Het carnaval was fantastisch !!!! Zaterdag de mooie praalwagenstoet die de Zuidlaan naar beneden kwam, zondag de enthousiaste kinderen die in een kleurrijke stoet door de straten trok, en maandag onze senioren die gratis dansten op de muziek van Helmuth, inclusief gratis kofffe en taart. Maar dan kwam er als een DONDERSLAG BIJ HELDERE HEMEL het bovenvermelde bericht. Ik heb niet te gewoonte om veel te reageren op facebookberichten maar hier wil ik alles toch eens duiden : men verwijt de gemeente dat ze de opkuis niet heeft gedaan, maar het is duidelijk dat het NOOIT DE BEDOELING WAS dat de gemeente dat zou doen….. Dit blijkt uit : – de vergunning voor het evenement dat werd afgeleverd door de gemeente waarin stond dat de organisatie voor de opkuis ging zorgen. – diverse besprekingen met de gemeentelijke diensten.. – wat ikzelf tijdens het week-end herhaaldelijk heb gevraagd om zoals afgesproken een aantal personen onmiddelijk na de stoet te voorzien om het vuil te verwijderen. En vooral !!!! Het verslag van de vergadering van het Event Team van 13 december OPGEMAAKT DOOR DE AUTEUR VAN HET BOVENVERMELDE FACEBOOK BERICHT waarin personen van de organisatie werden aangeduid voor letterlijk geciteerd “Opkuis na passage”. En, beste Jean-Pierre, wat de opkuis in oktober volgend jaar betreft : denk eraan dat er hoe dan ook bij elk bestuur regels zullen zullen opgelegd worden, regels die zullen uitgevaardigd worden wat de opkuis in oktober volgend jaar betreft : denk eraan dat er bij elk bestuur wel regels zullen zijn, regels genomen door een eventueel bestuur dat jullie MISSCHIEN MINDER GENEGEN ZAL ZIJN DAN WIJ !!!! Ik weet ten slotte niet of jouw facebookbericht gedragen is door het ganse bestuur (IN ELK GEVAL NIET DOOR MEZELF). Maar vergeet niet dat er tot december 2018 nog heel wat zal georganiseerd worden door het Event Team en dat er voor iedere organisatie hoe dan ook rond de tafel zal moeten gezeten worden met het gemeentebestuur (dus niet alleen met mezelf via het bestuur van het Event Team).”