Rock Review @ De Giraf, Zwalm: Uit de bol tijdens (het) ‘Rush Hour’!

Door Dimi Sterckx – Pendelaars en reizigers zijn niet meteen opgetogen bij het horen van de term ‘Rush Hour’, die vooral refereert naar fileleed en dagelijkse drukte. In dit geval kunnen we de lezers alvast geruststellen, want de gelijknamige Vlaamse band staat juist garant voor een dosis oppeppende energie om de dagelijkse ergernissen volledig te vergeten!

De bezoekers die op zaterdag 16 maart aanwezig waren op het concert in ‘ Muziekcaf é De Giraf’ kunnen alvast getuigen hoe deze enthousiaste zeskoppige band, bestaande uit: ‘Tine Callebaut (Zang), Kevin Demesmaeker (Gitaar), Yordi van Malder (gitaar), Stijn Callebaut (bas), Pieter Happel (Drum) en Tim Naessens (Gastmuzikant)’ , authentieke ‘70s Hardrock in een eigen herkenbare stijl te berde brachten.

Scheurende Rock and Roll riffs, jolige tokkels, pompende basklanken en vele drumfills geïnspireerd door de gekende grootheden zoals: ‘Boston, Janis Joplin, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Gary Moore, The Who, Fleedwood Mac, Free en Deep Purple’ , verworden vlotjes tot één geheel en ontluiken in artistieke nummers zoals: ‘No One’s Gonna Get You Down, Watching over you, White Tiles, Wicked Woman,… ‘

‘Eye catcher’ van de avond, frontvrouw Tine, zorgde voor de kers op de taart en wist door haar unieke, creatieve en veelzijdige stem een blijvende indruk na te laten. Er stond duidelijk een perfect op elkaar afgestemde band op het podium, die inclusief een gesprongen bassnaar een levendige Rock and Roll Show presenteerde.

Uit nostalgie naar de jaren van de nog onbeschreven bladen, als liefhebber van ongepolijste pure Rock of gewoon uit nieuwsgierigheid naar talent van eigen bodem, afspraak met ‘Rush Hour’ op één van de volgende concerten: https://www.facebook.com/RushHourband/

Recensent: Dimitri Sterckx
Fotografie: Elien Swinnen