Brakel krijgt een gloednieuwe ALDI

Binnen enkele dagen is het zover: op woensdag 9 september
opent een gloednieuwe ALDI-winkel de deuren aan de Geraardsbergestraat in
Brakel. De klant kan vanaf dan terecht in een sterk uitgebreid filiaal, waar het
aangenaam winkelen is met nadruk op verse producten zoals brood, vers vlees
en groenten en fruit. De typische ALDI-formule met z’n lage prijzen blijft
behouden.
ALDI heeft voor z’n klanten in Brakel een aangename verrassing in petto. Eind april
gingen de werken aan de Geraardsbergestraat 18 van start. De klanten zullen grote
ogen opzetten, want de nieuwe winkel is met 1.100 m2 verkoopruimte flink groter dan
de vorige winkel. Vanaf woensdagochtend 8.30 uur worden de deuren geopend.
Om de verbouwingen mogelijk te maken, werd een stuk onbenut terrein aan de
achterkant van de winkel opgenomen in de werken. Dankzij de nieuwe gevelstenen
en vitrines sluit de look-and-feel perfect aan bij de hedendaagse architectuur van ALDI.
Luisteren naar de klant
Met deze nieuwe winkel wil ALDI in de eerste plaats het winkelcomfort en het
winkelplezier van de klanten verhogen. De extra ruimte uit zich bijvoorbeeld in bredere
wandelgangen, waardoor de klanten zich vlot en gemakkelijk naar hun favoriete
producten kunnen begeven. Kleurrijke pancartes zorgen daarnaast voor een goed
overzicht en de warme houten accenten maken de shopervaring bij ALDI nog
aangenamer dan voorheen.
‘Om tot ons nieuwe winkelconcept te komen, hebben we onze klanten de vraag
gesteld: hoe ziet uw ideale ALDI-winkel eruit’, zegt Benjamin Vanagt, Managing
Director van de regionale hoofdzetel ALDI Erpe-Mere. ‘Op basis van die antwoorden
werd de winkelinrichting herdacht.’
Focus op vers
De nadruk van de nieuwe winkel ligt duidelijk op vers. Klanten zullen niet naast het
groeiend en kwalitatief hoogstaand aanbod vers fruit en verse groenten kunnen kijken.
In de nieuwe winkel zal ALDI met een heuse versmarkt uitpakken, waarbij klanten een
uitgebreid assortiment aan groenten en fruit los kunnen aankopen.
Naast groenten en fruit zijn er meer ‘convenience’-artikelen zoals voorverpakte
slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Daarnaast kan
de klant er terecht voor een mooi aanbod aan vers vlees dat quasi 100% van Belgische
afkomst is. En het assortiment verse broodjes, gebak en verse koeken, die meerdere
malen per dag worden gebakken, is fors uitgebreid.
Kortom, alles is voorzien om van ALDI de ideale first stop shop te maken, een winkel
waar de klant alles vindt voor zijn dagelijkse behoeftes.
Dagritme volgen
Winkelen bij ALDI wordt comfortabeler en nog eenvoudiger. De winkelindeling volgt
het dagritme van de klant. Starten doet hij bij de brood- en ontbijtafdeling, vervolgens
gaat hij naar de versmarkt, dan naar de dranken enzovoort.
Grote pancartes en fotopanelen zorgen ervoor dat de klanten onmiddellijk zien waar
ze hun favoriete producten kunnen terugvinden.
Trouw aan ALDI-formule
‘Wat zeker niet verandert, is de succesvolle formule van ALDI: hoogkwalitatieve
producten aanbieden voor een ALDI-prijs. Een prijsverhoging komt er zeker niet’, zegt
Ken Waerie, Manager Verkoop van ALDI Erpe-Mere.

 

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

X