ingezonden

Nieuwe voetbalapp Tifotime ondersteunt lokale voetbalclus via sponsoring.

Boegbeeld Gert Verheyen gaat met Tifotime de komende weken op zoek naar vijf lokale amateurclubs om te sponsoren

Dinsdag 23 maart, 15u, had op het voetbalveld van KSV Melsen (Merelbeke) de plannen bekent gemaakt van campagne sponsor zoektclub
ingezonden

Uit recent onderzoek blijkt dat één op de tien lokale voetbalclubs het financieel moeilijk heeft. De nieuwe voetbalapp Tifotime wil als ambassadeur van voetbal in Vlaanderen de noodlijdende clubs bijstaan en zoekt vijf ploegen om financieel te sponsoren.
Gert Verheyen, ambassadeur van de actie: “De crisis hakt er bij heel veel clubs hard op in. Dankzij Tifotime kunnen we een pak clubs financieel vooruithelpen en brengen we de problematiek extra onder de aandacht. Ik ben vereerd mijn schouders te kunnen zetten onder deze actie.”
Jan Vellemans, Co-Founder van Tifotime: “Ons voetbalhart bloedt als we zien hoe de ene na andere lokale club verplicht wordt de matches en trainingen af te gelasten. Clubs hadden ook voor de coronacrisis vaak amper financiële reserves. Met deze actie gaan we die clubs een duwtje in de rug geven en op die manier voetbalplezier blijvend garanderen.”
Wie kans wilt maken op een van de 5 sponsorships van Tifotime kan terecht op www.sponsorzktclub.be Tifotime schenkt 10.000 euro weg aan sponsorgeld en steekt één ploeg in een volledige nieuwe outfit.

Over Tifotime
Tifotime kan het best omschreven worden als de Whatsapp voor voetbalfans. De app brengt voetbalfans samen, ongeacht hun locatie, en laat ze samen de voetbalwedstrijden beleven alsof ze er live bij zijn. Aan de hand van een pak slimme features kunnen fans doelpogingen, scheidsinterventies en andere acties becommentarieren en quoteren.
Tifotime is onderdeel van Tifogroup, een West-Vlaamse start-up met roots in Oostende. Midden vorig jaar werd hun kapitaal versterkt dankzij twee business angels.