Het lokaal dienstencentrum van Stad Oudenaarde heeft Greet uit de Kortrijkstraat in Bevere uitgeroepen tot de Warmste Buur van Oudenaarde. Dat gebeurde naar aanleiding van de Europese Dag van de Buren op 29 mei, zie link.
“Greet werd gekozen uit 76 ingestuurde nominaties uit heel Oudenaarde. Die bevestigden stuk voor stuk wat iedereen weet, maar nog te weinig uitspreekt: een goede buur is van goudwaarde”, zegt schepen van Sociale Zaken Elisabeth Meuleman (Meer dan Groen). “Eén superbuur selecteren bleek erg moeilijk. Daarom trok een onschuldige hand de winnaar uit een selectie van vijf topkandidaten en zo mag Greet zich de Warmste Buur van Oudenaarde noemen.”
“Niets is haar te veel”, zegt buurvrouw Tanita Laurier. “Toen we door verbouwingen tijdelijk moesten verhuizen, zorgde ze elke dag voor onze hond, uiteindelijk een jaar lang. Bij onze terugkeer kregen we een ontbijtmand en ook daarna is haar nog nooit iets te veel geweest. Voor ons is ze als een mama’tje naast de deur. Voor onze dochter is ze de lieve ‘tante Greet’”
“De andere vier kanshebbers waren Patrick Goedefroit, Jean-Paul De Weerdt en Magda Ceyns, Paul en Annie Hove, Xavier en Patricia Hanssens. Hun verhalen lees je op www.oudenaarde.be/warmstebuur“, geeft schepen Elisabeth Meuleman nog mee. “‘Tegen 2030 kent iedereen zijn buur’ staat letterlijk opgenomen in ons meerjarenplan. Als stadsbestuur erkennen we de waarde van een warme buurt, voor elkaar en voor de stad. Een fijne buur en buurt vergroot het welbevinden, bestrijdt eenzaamheid en versterkt het veiligheidsgevoel. Met leuke initiatieven als deze wedstrijd bouwen we hier de komende jaren graag aan mee. Iedereen die een nominatie inzond wordt op dinsdag 23 juni samen met hun favoriete buur getrakteerd op een feestelijke drink in lokaal dienstencentrum De Vesting. Ontmoeting en gezelligheid staan centraal in alle activiteiten van De Vesting. Kennismaken met het aanbod van De Vesting kan via www.oudenaarde.be/de-vesting.”






