De step – wat een uitvinding zeg?

De  step blijft een gevaarlijk vervoermiddel en dit zeker in de context met andere spelers in het verkeer. De  ongevallen statistieken zijn slecht te noemen en dit los je niet op door hals over kop overal zones 30 in te voeren en honderden camera’s te hangen.

De nieuwe auto’s zijn immers uitgerust met gesofistikeerde radar- en camerasystemen dat deze niet aan de oorsprong liggen van heel wat menselijk leed.  Het gebruik van steps die nauwelijks verlicht zijn  blijven wel gevaarlijk en geven werkzekerheid voor jaren aan dokters en kinesisten. Dit horen we  van mensen uit de medische wereld. Zij vormen niet alleen een groot gevaar tussen het auto – en fietsverkeer. We vergeten hier nog de voetgangers!  Ze zorgen tevens voor een groot parkeerprobleem – zie foto Brussel van deze week!

Uit een bericht op VRT NWS lazen we eerder dit jaar

Het aantal letselongevallen met elektrische steps neemt fors toe, waarschuwen artsen. Vorig jaar gebeurden gemiddeld drie ongevallen per dag met zo’n e-step en dat is wellicht een grote onderschatting. De kwetsuren zijn bovendien vaak ernstig. “We zien gezichtstrauma’s waar chirurgen heel veel werk aan hebben om de patiënt terug een beetje op de foto van zijn identiteitskaart te doen lijken”, zegt spoedarts Kevin Vereecken (ZNA). “Ik heb veel geluk gehad, het had erger kunnen zijn”, getuigen Roel en Dominiky in “Terzake”.